HR IT
MAPA SITEA | Velicina fonta Velicina fonta
These pages use Flash technology. This message pop-up means that Flash Player is not installed on your computer. Get Adobe Flash Player for free at Adobe.com.
O RovinjuO RovinjuInformacije za građaneGospodarstvoGradska administracijaE-uslugeManifestacijeKontakt
Pučko
Gradska knjižnica
Gradska knjižnica – Biblioteca civica
“Matija Vlačić Ilirik”


Manifestacije

<< Kalendar manifestacija

Srijeda, 25.3.2009 , 18:00 - Rovinj, Multimedijalni centar
17.Međunarodna izložba crteža – crtež i animacija

17.Međunarodna izložba crteža – crtež i animacija

U suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti iz Rijeke u Multimedijalnom centru je otvorena izložba „Do posljednjeg crteža, u malom“, na kojoj je prikazan izbor riječke 17. međunarodne izložbe crteža. Budući da je ovogodišnja izložba posvećena crtežu nastalom za potrebe animiranog filma, MMC je za njenu postavu doživio preobrazbu. Uz galerijski dio, u kojem se uz crteže mogu gledati animirani filmovi za koje su nastali, postavljen je i mali kino, na kojem će se moći gledati probrani crtići.

Na otvaranju su se tako mogle pogledati animacije beogradskog umjetnika Igra Ćorića. Magistar likovnih umjetnosti, koji se predstavio publici, autor je ilustracija brojnih dječjih i školskih knjiga, a posljednje dvije godine na predlošku glazbe koju dobiva iz Australije, u Beogradu stvara seriju animacija za australski website big.tv/fish, koje su prikazivane na ekranu.

Ćorić ima i svoj postav na izložbi. Uz njegovu računalnu animaciju „Ostaci“ u MMC-u se mogu razgledati crteži i animacije u raznim tehnikama. Thomas Hicks iz Velike Britanije predstavljen je filmom i crtežima olovke na papiru o postupcima nastajanja filma „Okrećem lice šumskome tlu“. Talijan Simone Massi predstavljen je „Pamćenjem pasa“ u kombiniranoj tehnici na papiru. Čehinja Michaela Pavlátová ju u bojicama i flomasteru na fax kopiji izradila animaciju „Karneval životinja“.

Naš Daniel Šuljić se u „Filmu s djevojčicom“ predstavlja kombinacijom flomastera na papiru i ulja na staklu. Na izložbi su i radovi dva Japanca. Koji Yamamura se predstavlja filmom „“Seoski liječnik Franza Kafke“ u olovci i bojicama na papiru, a Atsushi Wada „Dan nosa“, kombiniranom tehnikom na papiru.

Izložbu koja će biti otvorena do 17. travnja otvorili su koordinatorica 17. međunarodne izložbe crteža Ksenija Orelj, selektorica Vanja Hraste i u ime organizatora MMC-a Grada Rovinja Dubravka Svetličić. Ona je najavila sličnu suradnju za iduću godinu i otvaranje izložbe djeci kroz edukaciju o filmu i animaciji, koja su uključeni u novi obrazovni sustav.

Budući da je ovogodišnja izložba posvećena Zagrebačkoj školi crtanog filma, najznačajnijoj produkcijskoj kući animacija u regiji, najavljene su i projekcije najpoznatijih crteža nastalih u njenom dugogodišnjem radu. Tako će se u 18 sati od 27. do 29. ožujka u malom kinu MMC-a, nastalom preoblikovanjem nekadašnje kino dvorane, moći pogledati niz filmova autora kao što su Dušan Vukotić, Borivoj Dovniković-Bordo, Nedjeljko Dragić i Zlatko Grgić. Od 3. do 5. travnja moći će se vidjeti drugi sklop animiranih filmova među kojima je i „Surogat“ Dušana Vukotića, jedini hrvatski dobitnik Oscara. Na trećoj projekciji od 9. do 11. travnja prikazat će se i animacije svestranog Vatroslava Mimice, Ante Zaninovića, Joška Marušića i Daniela Šuljića.



Fotografirao:
Mladen Sever (mladen@dyxum.com)


Najava:

17.Međunarodna izložba crteža – crtež i animacija

Untitled Document

DO POSLJEDNJEG CRTEŽA, U MALOM
MMC ROVINJ & MMSU RIJEKA

U srijedu, 25.ožujka 2009. u 18 sati
Otvorenju će nazočiti
- direktorica MMSU- dr. Jerica Ziherl
- autorica izložbe - Vanja Hraste
- autori na izložbi: Igor Ćorić predstavlja svoje radove i govori o tehnologiji koju u te svrhe koristi te Danijel Šuljić

Evo što o konceptu izložbe kaže njena kustosica Vanja Hraste:

Do posljednjeg crteža, u malom

Ova izložba kraća je verzija istoimene i konceptom istovjetne 17. međunarodne izložbe crteža Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci. Iako kvantitativno manja ne zaostaje sigurno ni kvalitetom za većim originalnim postavom iz Rijeke.
Norman McLaren definirao je crtani film kao nevidljivi prostor koji postoji između crteža. “Animacija nije umjetnost crteža koji se pokreće već umjetnost pokreta koji su nacrtani. Što se događa između svakog fotograma je važnije od onoga što je na njemu. Animacija je, dakle, umjetnost manipuliranja nevidljivih prostora koji leže između fotograma.“
Od ove McLarenove definicije animiranog filma krenuli smo u istraživanje svega što crtani film i crtež jesu. Osnova ideja izložbe je bila sakupiti originalne crteže, skice, predloške za crtane filmove, folije i prikazati ih uz filmove zbog kojih su ti crteži i nastali.
Zamisao je bila odabrati kvalitetne autorske radove koji će na reprezentativan način pokazati umijeće crtanja i filmskog animiranja. Dogodilo se da se odabrani radovi prema gotovo svim kategorijama međusobno razlikuju tako da obuhvaćaju razne tehnike (olovka, ugljen, kompjutor, crtanje uljem po staklu izravno ispod kamere), različite teme (videospotovi, adaptacije književnih predložaka, originalni scenariji, erotske fantazije, komedije), različiti stilova crtanja (od vrlo jednostavnog, samo s naznakama formi i figura, gotovo dječjeg crteža, do onih bogatijih u kojima se autor brinuo o detaljima, crno-bijelih ili u boji, reducirane i pune animacije) ...
Crtež i crtani film usko surađuju, pri čemu je crtež u službi crtanog filma, međutim ovo je prilika da ih stavimo u al pári situaciju. Tako bok uz bok imamo pripremu za film, prve, možda nesigurne linije, krokije ideja i prva sjenčanja i već gotove, formirane crteže koji ulaze u film i gotov proizvod – kompletno završen crtani film. Iako su ovi crteži u prvom redu nastali radi njihova korištenja u filmu, mnogi su od njih samostalna umjetnička djela.

Zagrebačka škola crtanog filma


Fenomen Zagrebačke škole crtanog filma započeo je sredinom pedesetih godina prošlog stoljeća. 1958. godine na festivalu u Cannesu filmski kritičar Georges Sadoul primjetio je tada da filmovi u produkciji Zagreb filma imaju neke zajedničke elemente: stilizirani crtež, filmovi nemaju teksta, upotrebljavali su samo glazbu i zvukove, a obrađivali su ozbiljne teme.
U povijesti animiranog filma Zagrebačka škola crtanog filma predstavlja trenutak izvanredne kreativnosti. Našli su se na jednom mjestu umjetnički talenti koji su posjedovali snažnu želju za eksperimentiranjem. Potpuno su izvrnuli Disneyevski, klasični model animacije: umjesto trodimenzionalnog prostora koji je kod Disneya trebao stvoriti iluziju prostorne realnosti, formirali su prostor sa samo dvije dimenzije (po bijelom papiru koji je fingirao pozadinu kretale su se plošne dodimenzionalne figure, više skice i naznake formi)
Grafički pojednostavljene i reducirane forme crteža i likova donijele su i drukčiji sitilizirani pokret. Likovi se oslobađaju realnog pokreta pa kretanje tako plošno koncipiranih likova postaje izražajnije.
Filmovi Škole osvojili su više stotina nagrada na festivalima diljem svijeta. Međutim, zasigurno najveći uspjeh je osvojeni Oscar za najbolji animirani film koju je 1961. godine dobio film Surogat Dušana Vukotića. Prvi put je tada jedan neamerički film osvojio nagradu u toj kategoriji.



Organizator: Multimedijalni centar

Komentari

Ime i prezime:

E-mail:

Sadržaj komentara:


Pravilno unesite kod u polje:


Napomena: komentar prije prikaza mora biti odobren od strane administratora

Nema upisanih komentara
Copyright 1998 - 2007 Grad Rovinj-Rovigno - Città di Rovinj-Rovigno. Sva prava pridržana. Powered by: Metronet, web development: cel ART & ARS design.